Great Pocik Mocik :)

(nonsense) UM, PWTC dan Mid

Large

Hello nd Assalamualaikum,

Berkurunnya tak hapdet *tiup tiup* nasib baik awak sihat, Cik Merah. Saya pantau awak dari jauh je. Hikhikhik. Last few days, Celup dengan Nabila tegur kenapa tak mengarang. Actually is, malas gila sekarang due to takde cerita best nak merepek. Kalau nak share pasal result Matrikulasi bagai ni mmg takde mood langsung. Harap faham lah ye.

Tapi harini rasa mcm terpanggil nak tulis. Sebab dh boring sangat agaknya. Tengok terbengkalai je. Sebelum tu, sila berikan tepukan gemuruh jiwa semangat membara kepada petsis saya, Nor Haszrina binti Rashid kerana berjaya menamatkan sesi Matrikulasi beliau di Melaka. Har har har ._.

Harini, BenTon nak cerita pasal satu benda. Benda ni fes taim seumur hidup BenTon dapat. Hm, dh kenapa aku ni panggil BenTon. K, tukar. Its 29 April 2013 - Hari Temuduga Universiti Malaya. Jadi, setelah berbincang kata dua sepakat, aku dengan Nik Nur Syamimi bt. Izani setuju serbu UM dengan sndirinya tanpa ada parents. Hebat tak hebat tak kitorang wkwkwkw.

Jalan cerita dia cenggini; aku tunggu dekat KL Central, lepastu pergi UM naik LRT. So, once smpai UM cari nama, group dan jejak Auditorium. Mimi dh mula membebel nak balik sebab takut kena tunggu lama. Masuk auditorium, dia bukak movie. Memula cerita Mr. Bean lepastu The Avengers. Mimi tak suka dua2 cerita ni, jadi aku sorang jelah melayan perasaan tgk sambil dia isi borang survey yang apakejadahdiatanya aku pun taktahu T_T

*pause* Dekat sana, aku sempat jumpa Bah je (Maahadian) sebab dia sesi petang, sama dengan Mimi. Aina Azmi, Khairin, Intan Amiera (SSIans) dengan Mariam, Aaina (SEMESTAs) tak sempat langsung jumpa sebab dorang semua belah pagi.

*play*
Lepastu, tunggu punya tunggu punya tunggu, 3.45, nama pun telah diseru dan blah blah blah. Tapi yang bestnya, masa nak balik tu hujan lebat. Take a break tunggu hujan renyai. Sokay, jalan turun bukit dah lebat. Sekali lagi kata sepakat dibuat untuk meredah hujan. TAKDE PAYUNG OKAY, TAKDE PAYUNG. Ktorang tutup kepala dengan fail Mimi je. Tapi mcm sama je tk tutup sebab kuyup. Lencun habis. Tudung dh polka dot. Kasut dh bertakung. Mimi diam je denga aku membebel sebab kuyup. HAHAHAHAHAHAHA. Well, UM takde walking street yang ada bumbung, redah jelah. 

Boleh bayang tak, kuyup2 naik LRT dalam kesejukan dan keramaian manusia yang terlampau? Kaki aku dh kejung dh masa tu, Jalan mcm penguin. Lawak habis aku rasa. So, naik LRT turun Masjed Jamek tukar STAR nak pegi PWTC. Tapi smpai PWTC dh 6.25. On that time, baru ktorang tau weedays dia bukak smpai 7pm. Dalam website dia kata 9pm. Ok, ni mencirap. Mencirap gila. We spend about half an hour je dekat PWTC sebab nak habiskan baucer buku Mimi yang tak habis habis tu HAHAHAHA :3

Ini hasil 30minit ++ di PWTC -,-

Then, amik KTM pergi MidValley dengan tujuan nak cari kasut, slipa dan habiskan baucer buku dia. Imagine, masa tu tk makan lagi. Pukul 8 ++ baru smpai Mid Valley. Memula serang MPH sebab nak prihabis baucer buku dia 250 tu -__- nd finally, tak cari pun kasut slipa dia bagai tu. Beli Hot nd Roll makan tepi dinding, tangkap gmba nd balik pukul 10.30 dh masatu. 

Setelah kecewa retak seribu hati dekat PWTC tak jumpa buku ni, at last dekat MPH Mid Valley jugak ado. Pusing punya pusing MPH, jumpa pun satu-satunya buku ni dekat MPH. Last book. HIHIHIHI, terima kasih lah ye Mimi korbankan baucer buku untuk ni :p Jadi, aku dh ada Fatimah dengan Rabiatul Adawiyah. Lepasni nak Zainab pulak *muka riak*

Pointnya adalah: Best redah hujan lebat tanpa payung dan kuyup pabila menaiki kenderaan awam. Boleh cuba. Sila sila. Hahahaha.

:)

2 comments:

  1. Kita mesti nak tergelak kalau baca belog wani. Membayangkan cara wani kalau bercerita. hewhew :) ohsem

    ReplyDelete